attention please...
ok,,
disini sy nak memberitahu perkara2 dlm mesyuarat bersama pihak bas, jpph, dan wakil mpp yg terbaru yg perlu anda semua mngetahui..
1. Pihak bas sangat mengharapkan kerjasama kita, mahasiswa/i warga pekan
utk MEMATUHI JADUAL WAKTU BAS yg telah ditetapkan..
menurut pemerhatian PIC bas - En.Kumar,
pada waktu pagi,di kawasan mnunggubas
KK1: 6.30am~6.45am bas penuh- boleh jalan seperti jadual waktu.
KK2: 6:50am susah nak penuh.
Bas akan bertolak tepat pada waktu, utk sampai ke pekan pada waktunya..
cth, bas akan bertolak tepat pd pkul 7am , dan akan sampai pada 8am.
dan disini, anda diminta menunggu bas bukan tepat pada waktu utk bertolak,
ttp, tunggu bas/ naik bas AWAL SEBELUM waktu nya.
- klu jadual bas 6.30~7am tu, jgn dtg 6.55am ke 6.58am.. dtg biar awal sket la..
klu bas tggu sampai pnuh sampai lewat 10-15min , yg dtg awal/kelas awal nak sampai
pekan cepat/tepat, seterusnya, driver bas akan bwk laju...
pastu komplen la plak driver bwk laju...bahaya..disebabkan kwn2 kita yg xmmatuhi
jadual..
utk itu.. kita kena bertoleransi/ kerjasama lah utk tidak mnyusahkan kwn kita,
pihak bas dan diri sendiri ..
2. Bas ni, semuanya ada 25 bijik. pelajar kita FKM &FKEE ada dalam 2000 org..
Bas kena balik ke gambang utk buat rotation.ada yg stanby di pekan utk pelajar balik dll..
Masalah disini, oleh kerana bilangan bas yg terhad, ia kna buat jadual utk buat rotation.
Apabila bas pagi, katakan, akan betolak tepat pada waktunya walaupun pnumpang xpnuh,
pelajar yg dtg lambat +(plus) yg dtg tepat pada waktu yg seterusnya itu, akan bertambah
ramai dpd bilangan yg sepatutnya (overloaded di perhentian-ini yg seringkali dilihat).
ini yg mnyebabkan jadual kucar-kacir , dimana kita akan menjadi susah akhirnya..
dan bas juga xakan berjalan skiranya pnumpang mlebihi had/ smpai ada yg bediri.
itu utk keselamatan..walau mcmmne alasan-ada final test ke apa ke, kna ikut had pnumpng..
3. Bagi pelajar yg balik lewat, dalam 6.00pm~6.30pm , atau pun terdapat sesuatu
keperluan dan terpaksa balik lewat, anda boleh bgtahu pengawal (mereka sentiasa round2
kampus) ataupun Pakcik Dollah (PIC utk PEKAN : 016 - 9368789) secepat mungkin
utk mngelak anda tertinggal di kampus pekan..
Pihak ump ada standby kenderaan / bas incase utk kecemasan atau utk perkara sebegini.
4. Kabin utk perkhidmatan bas, akan siap di pekan, dimana para pelajar boleh terus memberi
aduan ttg bas dan memberi pandangan dll ...
Tentang aduan, sy mngingatkan kembali ,
jika terdapat sesuatu yg perlu anda memberi aduan,
terus boleh memberinya melalui SMS, e-mail , kertas kacil kpd saya , amirul-naqib,
(013 - 7930892)
atau pun mana2 MPP kampus Pekan khususnya, kampus Gambang am nya..
aduan ni bkn nya susah sgt ... xperlu berkarang2 karangan yg berbunga2..
just state the detail, then trus hubungi kami...
air-cond rosak , cthnya, ia mslh bsr sbnrnya. dan bas yg rosak air-cond itu suppose to be
xdibenarkan jalan. Jika terdapat case mcm ni, xperlu nk tgkada org yg dah msg ke ape ke,
bgtahu trus.. xkesa pun dtg aduan yg sama pd waktu yg sama pun. ini kebajikan kita.. ok.
dlm bas pun ada buku log sbnrnya... anda boleh blh mnulis sbrg aduan / komen di situ..
Pakcik Dollah sentiasa check bku log itu, tp ktanya xada sbrg aduan di bku log tu..
utk pngetahuan juga, 1bas 1pemandu. jika pemandu xprofesional,
sertakan dgn nombor bas kt dpn cermin bas tu, ngn detailnya..
5. Kebersihan bas. haihh... dah masuk menara gading pun kne bgtahu lg ka..
Anda diingatkan spy TIDAK MEMBUANG SISA MAKANAN / SAMPAH di dalam
bas. sbnrnya ni SIKAP kita sbg manusia amnya, sng MAHASISWA yg bijak khususnya..
berfikirlah ttg org yg kna bersihkan sisa/sampah yg anda buang / selitkan di celah2 cerut2
kerusi tu... ada pngaduan dari pihak bas, mereka terpaksa membersihkan sisa aiskrim
yg tumpah/ jatuh ke lantai , tulang ayam la, nasi goreng dan sbgnya..
tindakkan itu akan mncerminkan sikap anda sbnrnya. mmg kita pergi awal,
blk lewat kdg2 xsmpt mkn, dan blh bkn di dlm bas.
itu kita diberi kelonggran, kita jaga lah etika kita..
6. ni tmbhn lah. sy ada mtk bas Iceland msuk KK2, dimana terdpt aduan yg bas iceland
asyk pegi KK1 je.. pihak bas pun kata mereka akan tukar2 tempat jadual utknya..
klo iceland dah krap msuk, mkin cptlah plajar kk2 dtg yea? =P
stakat ni tuk isu bas pekan.. aduan anda kami akan bwkan dan mnanganinya.insyaAllah.okeh.
ok,,
disini sy nak memberitahu perkara2 dlm mesyuarat bersama pihak bas, jpph, dan wakil mpp yg terbaru yg perlu anda semua mngetahui..
1. Pihak bas sangat mengharapkan kerjasama kita, mahasiswa/i warga pekan
utk MEMATUHI JADUAL WAKTU BAS yg telah ditetapkan..
menurut pemerhatian PIC bas - En.Kumar,
pada waktu pagi,di kawasan mnunggubas
KK1: 6.30am~6.45am bas penuh- boleh jalan seperti jadual waktu.
KK2: 6:50am susah nak penuh.
Bas akan bertolak tepat pada waktu, utk sampai ke pekan pada waktunya..
cth, bas akan bertolak tepat pd pkul 7am , dan akan sampai pada 8am.
dan disini, anda diminta menunggu bas bukan tepat pada waktu utk bertolak,
ttp, tunggu bas/ naik bas AWAL SEBELUM waktu nya.
- klu jadual bas 6.30~7am tu, jgn dtg 6.55am ke 6.58am.. dtg biar awal sket la..
klu bas tggu sampai pnuh sampai lewat 10-15min , yg dtg awal/kelas awal nak sampai
pekan cepat/tepat, seterusnya, driver bas akan bwk laju...
pastu komplen la plak driver bwk laju...bahaya..disebabkan kwn2 kita yg xmmatuhi
jadual..
utk itu.. kita kena bertoleransi/ kerjasama lah utk tidak mnyusahkan kwn kita,
pihak bas dan diri sendiri ..
2. Bas ni, semuanya ada 25 bijik. pelajar kita FKM &FKEE ada dalam 2000 org..
Bas kena balik ke gambang utk buat rotation.ada yg stanby di pekan utk pelajar balik dll..
Masalah disini, oleh kerana bilangan bas yg terhad, ia kna buat jadual utk buat rotation.
Apabila bas pagi, katakan, akan betolak tepat pada waktunya walaupun pnumpang xpnuh,
pelajar yg dtg lambat +(plus) yg dtg tepat pada waktu yg seterusnya itu, akan bertambah
ramai dpd bilangan yg sepatutnya (overloaded di perhentian-ini yg seringkali dilihat).
ini yg mnyebabkan jadual kucar-kacir , dimana kita akan menjadi susah akhirnya..
dan bas juga xakan berjalan skiranya pnumpang mlebihi had/ smpai ada yg bediri.
itu utk keselamatan..walau mcmmne alasan-ada final test ke apa ke, kna ikut had pnumpng..
3. Bagi pelajar yg balik lewat, dalam 6.00pm~6.30pm , atau pun terdapat sesuatu
keperluan dan terpaksa balik lewat, anda boleh bgtahu pengawal (mereka sentiasa round2
kampus) ataupun Pakcik Dollah (PIC utk PEKAN : 016 - 9368789) secepat mungkin
utk mngelak anda tertinggal di kampus pekan..
Pihak ump ada standby kenderaan / bas incase utk kecemasan atau utk perkara sebegini.
4. Kabin utk perkhidmatan bas, akan siap di pekan, dimana para pelajar boleh terus memberi
aduan ttg bas dan memberi pandangan dll ...
Tentang aduan, sy mngingatkan kembali ,
jika terdapat sesuatu yg perlu anda memberi aduan,
terus boleh memberinya melalui SMS, e-mail , kertas kacil kpd saya , amirul-naqib,
(013 - 7930892)
atau pun mana2 MPP kampus Pekan khususnya, kampus Gambang am nya..
aduan ni bkn nya susah sgt ... xperlu berkarang2 karangan yg berbunga2..
just state the detail, then trus hubungi kami...
air-cond rosak , cthnya, ia mslh bsr sbnrnya. dan bas yg rosak air-cond itu suppose to be
xdibenarkan jalan. Jika terdapat case mcm ni, xperlu nk tgkada org yg dah msg ke ape ke,
bgtahu trus.. xkesa pun dtg aduan yg sama pd waktu yg sama pun. ini kebajikan kita.. ok.
dlm bas pun ada buku log sbnrnya... anda boleh blh mnulis sbrg aduan / komen di situ..
Pakcik Dollah sentiasa check bku log itu, tp ktanya xada sbrg aduan di bku log tu..
utk pngetahuan juga, 1bas 1pemandu. jika pemandu xprofesional,
sertakan dgn nombor bas kt dpn cermin bas tu, ngn detailnya..
5. Kebersihan bas. haihh... dah masuk menara gading pun kne bgtahu lg ka..
Anda diingatkan spy TIDAK MEMBUANG SISA MAKANAN / SAMPAH di dalam
bas. sbnrnya ni SIKAP kita sbg manusia amnya, sng MAHASISWA yg bijak khususnya..
berfikirlah ttg org yg kna bersihkan sisa/sampah yg anda buang / selitkan di celah2 cerut2
kerusi tu... ada pngaduan dari pihak bas, mereka terpaksa membersihkan sisa aiskrim
yg tumpah/ jatuh ke lantai , tulang ayam la, nasi goreng dan sbgnya..
tindakkan itu akan mncerminkan sikap anda sbnrnya. mmg kita pergi awal,
blk lewat kdg2 xsmpt mkn, dan blh bkn di dlm bas.
itu kita diberi kelonggran, kita jaga lah etika kita..
6. ni tmbhn lah. sy ada mtk bas Iceland msuk KK2, dimana terdpt aduan yg bas iceland
asyk pegi KK1 je.. pihak bas pun kata mereka akan tukar2 tempat jadual utknya..
klo iceland dah krap msuk, mkin cptlah plajar kk2 dtg yea? =P
stakat ni tuk isu bas pekan.. aduan anda kami akan bwkan dan mnanganinya.insyaAllah.okeh.
No comments:
Post a Comment